Wczoraj, w przestrzeni na Mysiej 3, marka Axo Light zorganizowała Polskie obchody swoich 20 urodzin. Imprezę uświetnił gość specjalny Dima Longinoff, który od niedawna współpracuje z marką, tworząc dla niej nie tylko działa sztuki użytkowej, ale także bestsellery.

Mieliśmy okazję uczestniczyć w tym spotkaniu i zobaczyć na żywo najnowsze projekty Dimy dla Axo Light. Nie tylko te, które są już w sprzedaży, ale także modele, które do sprzedaży trafią niedługo. Było to wyjątkowe spotkanie, z niezwykle skromnym i sympatycznym człowiekiem, którego kariera rozwinęła się w błyskawicznym tempie. O Dimie Longinoff,  mającym niespełna 40 lat  Elle Decoration pisze: „Młody rosyjski projektant po kilku latach podbił Zachód”, a renomowane czasopismo Architectural Digest określa go „jednym z niewielu rosyjskich projektantów, którzy osiągnęli sławę w zachodnim świecie”. My mieliśmy okazję posłuchać wywiadu na żywo i dowiedzieć się z pierwszej ręki jakie były początki oraz co skłoniło Dimę do poszukiwań, które sprawiły, że dziś jest tym kim jest. Opowiadał nam o tym co go inspiruje, co go nakręca, co sobie ceni i czego poszukuje, a także w jakim kierunku zmierza i jakie są jego zdaniem nadchodzące trendy.

Loginoff swoje dzieciństwo spędził w szarym ZSSR, które pozbawione było jakichkolwiek wzorców związanych ze współczesną sztuką użytkową. W 1997 r. ukończył College of Art w Moskwie na kierunku fryzjerstwo i przez ponad 10 lat pracował w tym zawodzie. Sztuka użytkowa była jednak tym, co go pociągało od zawsze i co podświadomie było jego celem.

W 2008 r. skończył międzynarodową szkołę Design School w Moskwie i Międzynarodową Szkołę Projektowania „Rhodec” w Londynie. Jeszcze w czasie nauki zdobył nagrodę Grand Prix Award! W 2008 roku jego lampa Curl My Light zajęła drugie miejsce w konkursie International Design Awards w  Los Angeles.

Dziś Dima Loginoff tworzy dla światowych marek, projektuje wnętrza oraz realizuje projekty koncepcyjne, prowadzi warsztaty i szkolenia. Dla Axolight zaprojektował kolekcje lamp: Fedora, Mountain View, Urban oraz Urban Mini. Model Mountain View, którego licencje – jak się wczoraj dowiedzieliśmy – chciała wykupić jedna z renomowanych marek na był licznie nagradzany, m.in. w 2015 roku w USA (Best of Year Awards) oraz w Rosji w 2016 roku (Best of the Year Elle Decoration). Niewiele brakowało a ten bestseller mógł nigdy nie trafić na rynek konsumencki. Moglibyśmy go podziwiać wyłącznie jako element wyposażenia owego sklepu odzieżowego.

Kameralne spotkanie przygotowała i prowadziła Patrycja Raczko Fabisiak, która niemal od początku reprezentuje Axo Light w Polsce.

Za zaproszenie dziękujemy Axo Light, Patrycji oraz pozostałym organizatorom. Axo Light składamy życzenia samych sukcesów, wielu bestsellerów i przełomowych projektów!