MAGIS powstał w 1976 r. Od tego czasu konsekwentnie zaskakuje klientów pięknymi, niejednokrotnie często nagradzanymi i docenianymi przez klientów oraz branżę projektami.

1984 był „rokiem drabiny” zwanej STEP, według projektu Andries i Hiroko van Onck. Początkowo projekt przeszedł bez echa, ponieważ w tamtym czasie sklep meblowy nie był miejscem dla drabiny, które przypisane były raczej do narzędzi. Z biegiem czasu STEP stał się ogromnym sukcesem stając się jednocześnie jednym z produktów, który w znacznym stopniu przyczynił się do rozwoju MAGIS zarówno w odniesieniu do projektowania, jak i sukcesu finansowego. W ciągu dwudziestu lat zostały wyprodukowane miliony drabin. Obecnie STEP znajduje wielu naśladowców, nawet wśród renomowanych firm.

1994 był „rokiem BOTTLE” – pierwszego projektu Jaspera Morrisona dla Magis. Obiektu, wielokrotnie nagradzanego, który na stałe zagościł w  wielu współczesnych muzeach, takich jak MoMA w Nowym Jorku i Muzeum Wiktorii i Alberta w Londynie.
1994 był także „rokiem stołka barowego” Lyra zaprojektowanego przez Design Group Italia. Produkt ten został ogłoszony najdłużej żyjącym bestsellerem Magis.

Rok 1996 był rokiem Stefano Giovannoni i jego niezwykłego międzynarodowego sukcesu handlowego: Bombo. Dziś Bombo jest ikoną stylu. Jest bardzo często kopiowane i naśladowane. Ale Bombo pozostaje Bombo. Jego kopie są inną historią, innym rozdziałem, z pewnością nie na temat kreatywności i stylu.

2000 był rokiem krzesła Air projektu  Jaspera Morrisona, zaawansowanego technologicznie produktu, fotela jednolitego, formowanego powietrzem. Będzie to bez wątpienia jeden z klasyków jutra.

Rok 2001 był rokiem Magis Dog House projektu Michael’a Young’a. Produkt odniósł nadspodziewany sukces medialny, przyciągając rzeszę dziennikarzy nie tylko branżowych.

Rok 2003 był rokiem Chair_One Konstantina Grcica. Ten niezwykle innowacyjny projekt jest przykładem nowoczesnego wykorzystania odlewanego ciśnieniowo aluminium. Jego konstrukcja pozostawia więcej próżni niż elementów stałych, w wyniku czego zużywa minimum materiału. Zyskała uznanie zarówno krytyków, jak i klientów.

2004 był rokiem ME TOO, kolekcji przedmiotów i mebli dla dzieci w wieku od dwóch do sześciu lat. ME TOO był prowadzony i zarządzany przez projektantów, którzy wczuli się w potrzeby dzieci.

Rok 2005 był rokiem kolekcji STRIPED zaprojektowanej przez braci Bouroullec i wyprodukowanej z przejrzystego poliamidu. Był również rokiem stołka Déjà-vu projektu Naoto Fukasawa wykonanego z polerowanego odlewu aluminiowego. Oba projekty są dowodem  prowadzonych badań nad różnymi  materiałami i kształtami.

W 2006 to rok nowości. Na targach w Mediolanie firma zaprezentowała dwadzieścia jeden nowych produktów. Najwięcej w swojej 30-letniej egzystencji. Wśród nich krzesło FIRST Stefano Giovannoni.

W 2007 Magis zaprezentował dwa wyjątkowe stoły. Pierwszy z nich PIGGYBACK powstał we współpracy z młodym angielskim architektem Thomasem Heatherwick’iem. Dwa prostokątne stoły mające te same wymiary, które mogą stać jeden na drugim lub można je umieszczać obok siebie w różnych konfiguracjach, które nie są możliwe w przypadku „normalnego” stołu lub mogą być stosowane jako dwa oddzielne stoły. Drugi to Déjà-vu, pierwszy rozsuwany stół Magis, zaprojektowany przez japońskiego projektanta Naoto Fukasawa, który wraz z technologami  Magis stworzył produkt będący synergią jakości i szczególnej atrakcyjności mechanizmu otwierania i zamykania (gładkie, ciche i eleganckie ruchy). Stół ten jest wyjątkowo, że funkcja rozkładania nie jest widoczna w pozycji wyjściowej.

Rok 2008 był rokiem rodziny produktów STEELWOOD projektu braci Bouroullec. Kolekcja wykonana z blachy stalowej i litego drewna, składa się z krzesła, stołu i systemu regałów, które wykraczają poza dotychczasową praktykę projektowania i zrywają  z zasadami standardowego wyposażenia biurowego, wprowadzając ciepły, domowy i bardzo przyjazny styl. W szczególności krzesło Steelwood  powinno być docenione za  jego myśl techniczną.

2009 to rok wprowadzenia FLOWER i i ELYSEE, efektu 7 lat współpracy między Magis i francuskiego projektanta – legendy” Pierre Paulin’a. Ten projekt zwieńczył dziedzictwo francuza, który zmarł wkrótce po jego zakończeniu, w czerwcu 2009 roku. Eugenio Perazza i Pierre Paulin spotkali się po raz pierwszy w 2002 roku, w domu w Sewennow, gdzie mieszkał Paulin po opuszczeniu Paryża i zakończeniu projektowania. Perazza zdołał przekonać Paulina aby zjednoczyć siły i doświadczenia i rozwijać je w projektowaniu dla Magis. Tym co ostatecznie przekonało francuza były słowa: „Wiemy, Pierre Paulin nie potrzebuje projektować, ale projektowanie nadal potrzebuje Pierre Paulin’a” Ta współpraca zaowocowała niskim fotelem FLOWER, wykonanym z poliwęglanu formowanego metodą wtryskową, z poduszkami z tkaniny lub skóry w wielu kolorach. W modułowej półce ELYSEE, powstałej na  podstawie projektu, który był wykonany przez Paulina dla Pałacu Elizejskiego w Paryżu w 1970 roku, kiedy to został wybrany przez dwóch byłych prezydentów Francji, Georges Pompidou i François Mitterranda, do zakończenia projektu recepcji w rezydencji prezydenckiej.

2010 Magis zaprezentował wiele nowych projektów na Milan Furniture Fair. Wśród nich stanowiący powrót Magis do akcesoriiów  do domu – wieszak FOUR LEAVES i stojak na parasole Poppins przez Barber & Osgerby plus lustra Déjà-vu  i zegary ścienne TEMPO i Cuclock przez Naoto Fukasawa.
2010 to również ponowne dołączenie do zespołu  Marcela Wanders’a: trzy z jego projektów zostały zaprezentowane na targach: krzesła Cyborg, Troy i Sparkling. Po kilku latach pracy, został także zaprezentowany pierwszy projekt Toma Dixona dla Magis: krzesła MESH, z metalowej siatki z blachy.

W ostatnich latach do światowego zespołu projektantów dołączyli Jaime Hayon i Martino Gamper. Oni i Jerszy Seymour pracowali nad powrotem metalowego krzesła z drutu, odpowiednio Pina, Vigna i Flux. Warte zauważenia jest krzesło SPUN zaprojektowane przez Thomasa Heatherwick’a – zaskakujący mix tradycyjnej konstrukcji meblowej wykonany przez obracanie jednego profilu o ponad 360 stopni. Co więcej –  nowe produkty braci Bouroullec (stoły BAGUETTES i CENTRAL, a także Steelwood stołek barowy i wieszak), projekty Stefano Giovannoni (Murano Vanity Chair i stół rozsuwany Vanity) i Konstantin Grcica (krzesło VENICE). W końcu także dzieło  dwóch designerów vintage Marc Berthier: krzesło AVIVA i stół TEATRO.

http://www.magisdesign.com