Firma Foscarini powstała w 1981 na wyspie Murano w Wenecji. Siedem lat później jej właścicielami i menadżerami zarazem zostali dwaj projektanci Carlo Urbinati i Alessandro Vecchiato.

Dla Foscarini wykonanie produktu jest celem nadrzędnym, siłą napędową jego wyborów i działań. Współpraca z międzynarodowym zespołem projektantów, spójność kolekcji, zdolność do identyfikacji i opracowania elementów, które stanowią serce każdego z projektów sprawia, że marka Foscarini rozpoznawana jest jako dynamiczna, pomysłowa i twórcza. Te cechy zaowocowały licznymi nagrodami, w tym Compasso d’Oro dla Mite i Tite Marca Sadlera, który otworzył nowe horyzonty dla badań i eksperymentów w dziedzinie materiałów i technologii produkcji. Podstawowym surowcem lamp Foscarini są emocje. Od narodzin do rozwoju każdego projektu to właśnie one odgrywają kluczową rolę. Wynikiem gry emocjami jest wyjątkowa kolekcja personalizująca przestrzeń, wchodząca z nią w intrygujące interakcje.

Dzięki zdolności do innowacyjnego myślenia i otwartości na współczesny język komunikacji wydarzenia opatrzone podpisem Foscarini charakteryzuje silna ekspresja. Foscarini bierze udział w najważniejszych branżowych targach, publikacjach medialnych, projektach wydawniczych. Równie chętnie wiąże się z prestiżowymi wydarzeniami kulturalnymi np. Biennale w Wenecji, którego Foscarini jest oficjalnym sponsorem od 2008 roku.

Italian Spirit – Gdziekolwiek pojawia się marka Foscarni wnosi ze sobą wyjątkową perspektywę zakorzenioną we włoskiej kulturze. Perspektywę, której priorytetem jest mistrzostwo, kunszt i, co najważniejsze, spójna wizja projektowa.

www.foscarini.com